Kilka miesięcy po kompromitacji i rezygnacji ze stanowiska więcej, komisarz John Dalli został zastąpiony nowym komisarzem, również pochodzącym z Malty, Tonio Borgiem. Również komisarz Borg raczej nie jest skory do zmiany prawa a na spotkaniu z przedstawicielami kampanii 8hours tłumaczy, że należy skupić się na lepszym wdrażaniu istniejącego prawa i powtarza, że nie widzi potrzeby ustanawiania 8 godzinnych limitów transportów. Koalicja 8hours postanowiła wobec tego stanu rzeczy zwrócić się do maltańskich wyborców w otwartym liście opublikowanym w prasie. Rzecznik komisarza odpowiedział kampanii również na łamach prasy. Więcej Z takim nastawieniem stawiliśmy się w gabinecie komisarza
na spotkaniu. Bylismy przygotowani do stawienia czoła i przekonywania kolejnego komisarza o potrzebie natychmiastowej zmiany prawa. Pomimo tego, od pierwszych minut spotkania, komisarz wydał nam się szczery i otwarty. Powtórzyliśmy naszą chęć współpracy z Komisją, ale także fakt, że jesteśmy gotowi na konflikt, jeśli nie będzie woli współpracy. Temperatura spotkania powoli się ociepliła, osoby z Komisji okazały się być gotowe na prawdziwy dialog oparty na twardych faktach. Reprezentaci koalizji przedstawili Komisji raporty I fotografie z ostatnich lat Rezultatem rozmów było ustalenie, że dialog będzie kontynuowany. Mamy wrażenie, że komisarz Borg zaczyna patrzec na transport zwierząt przez pryzmat ich dobrostanu. Oczywiście w tej sytuacji rewizja Rozporządzenia będzie wymagała jeszcze dodatkowego czasu. Przedstawiciele kampanii będą obecni na organizowanej przez Komisję maju w Dublinie konferencji na temat transportu. Jesteśmy pozytywnie nastawieni, to może być nowy początek naszego dialogu z Komisją. Trzymajcie kciuki!